korg suke xblog nie??

Rabu, 18 Julai 2012

:: LOW HB (hemoglobin rendah) P1::

salam, sume...
semalam merupakan 3rd check up my bby dalam peyut nie,
dalam usia kandungan telah mencecah ke 23w 2d ... alhamdulillah
sumenye owkey ,
tapi berat aku naik mendadak sangat ..
dari second check up 53kg ,
semalam naik kepada 58.5kg ...
TERKEJUZZZ misi tu ...
dan yang malangnye bila amik darah ,
HB aku 10.4 je ...
TERKEJUZZZ lagi misi tu ...

pe yang menyebabkan HB aku ley turun yea??
sebab UTAMAnye adalah kerana last month aku banyak sangat minum KAFEIN,
sebenarnye tyme preggy nie KAFEIN merupakan bahan minuman terlarang ,
tapi aku nie bedal je sume ...
haaaaaa, gok pe dah jadi dengan HB aku =(
dan tak semena2 next week aku kena ponteng pose ,
tok minunum AIR GULA ...

kekurangan HB tyme preggy nie ley menyebabkan ANEMIA tw ...
kata sini aku bagi ckit KLASIFIKASI ANEMIA 
- ANEMIA TERUK  : Hb < 9mg%
- ANEMIA SEDERHANA  : Hb -< 11gm%
- HB NORMAL  : Hb > 11gm%

so, sekarang nie korg pun tau HB aku ditahap mane kn???
dan ia AMAT MEMBAHAYAKAN ...
dalam masa yang sama gak misi nasihatkan aku supaya jangan makan nasi @ 
amik makanan berat waktu malam ...
jadi aku kena KONTROL pemakanan aku tok selepas nie ...



preggy mom:-
AsIqa89
Lovely WIFE en.HAIRUL






Tiada ulasan:

Catat Ulasan